04.01.2010
Само пет продукта получиха оценка “GOOD” на последният тест на ADAC за сигурност и издръжливост на кутии за багаж от 2009. Изпитанията се проведоха върху общо осем кутии от различни марки - Thule Pacific 600, Kamei Delphin 340 K, Atera(Hapro) Carver II 440, ATU Jetbag 450 Allround, Neumann Whale 520, Hapro Roady 450, Thule Ranger 500 и MontBlanc Vista 380. Кутиите се оценяват паралелно по 18 критерия като цена, дизайн, полезен товар, ергономичност, тест за теч, монтаж, сигурност на закрепване, поведение при шофиране, представяне в така нареченият „Crash test” (челен удар с 30км/ч в неподвижен обект) и тнт. Лидерите, които се открояваха сред останалите участници бяха Thule Paciffic 600 и Kamei Delphin 340. Kamei грабна най-високата оценка „Very good” бе присъдена за изключителното и безопасно представяне по време на теста за изкривяване и пълно спиране от скорост от 100км/ч. Същата висока оценка бе присъдена на Kamei и за първоначален монтаж и плътно затваряне на багажната кутия. В раздел – безопасно осигуряване на багажа, Kamei получи оценка „Good”. Kamei е и победител по ценова ефективност. Специалистите от заводите във Волфсбург(там се произвеждат и Husky и Husky XXL на ESCADRA) държат на високото качество на продуктите „Made in Germany” и на достъпните цени. Високо качествената изработка, ниското тегло, стабилни при различни ситуации на пътя – тези качества и шест годишната гаранция бяха достатъчни за да убедят стриктните тестващи специалисти от най- големия автомобилен клуб в Европа, какъвто бе случая от предишните сравнителни тестове от 2006г. Другият лидер от Thule е отличник почти по всички резултати, но цената му е с 25 % по-висока от Kamei! И двете кутии можете да сравните в магазините на ESCADRA, която е вносител на всички марки участвали в теста с изключение на Mont Blanc, който претърпя обаче пълно фиаско почти на всички тестове. При „City Crash” теста дори се къса от гредите, коланите в кутията не издържат и багажът излита навън през предната част на кутията. Осем модела от различни производители бяха подложени на тест от специалистите на ADAC. Резултатите бяха следните: пет пъти оценки „Good”, две оценки „ Satisfactory” и една „ Sufficiently”. Главното изискване бе, всички осем багажни кутии да могат да превозват ски.